Betalningar & säkerhet

Betalningar

För tillfället kan du betala med följande betalningsmetoder:

  • MasterCard
  • Maestro
  • VISA kredit-/betalkort
  • VISA elektron
  • Apple Pay



BETALNING MED KREDITKORT

Alla betalningar är föremål för validering och auktorisering av både kortutgivaren/kreditföretaget och oss för att upprätthålla säkerheten och förhindra bedrägerier. Betalningssäkerhet har mycket hög prioritet. Därför skickas all information via krypterade servrar (SSL/HTTPS). Detta system förhindrar att ditt kredit-/betalkort används bedrägligt av andra. Fenix ​​sparar aldrig någon information om ditt kreditkort.

BETALNING MED IDEAL

Observera: iDEAL är för närvarande endast tillgängligt för kunder från Nederländerna.

iDEAL betalar i din egen betrodda internetbanksmiljö. Du går igenom samma steg som för nätbank. Fördelen är att betalningen redan är ifylld för dig. Enkelt och med samma (strikta) säkerhet som din egen bank.

NÄR KOMMER JAG ATT DEBETAS?

Om du betalar med kredit-/betalkort kommer ditt kort att auktoriseras när du gör din beställning, och du kommer att få ett e-postmeddelande som bekräftar att din beställning har lyckats. Vi kommer inte att debitera ditt kort förrän vi behandlar din beställning och skickar den från vårt lager.

Om ditt kort inte är auktoriserat visas ingen debitering och du kommer omedelbart att meddelas på skärmen att betalningen misslyckades. Du kommer att bli ombedd att ange en annan betalningsmetod.

En avvisad betalning kan hända av flera anledningar. Kontrollera dina Primus-kontouppgifter för att försäkra dig om att kortuppgifterna såsom korttyp, giltighetsdatum, namn och din faktureringsadress är desamma som kortet de är registrerade på.

Om problemet kvarstår, vänligen ange informationen för ett annat kort.

Kontakta kundtjänst om problemet kvarstår. De kommer att försöka ge dig ytterligare råd.

Om du har allmänna problem rekommenderar vi att du ser till att du har de senaste uppdateringarna och patcharna för ditt operativsystem. För att få en utmärkt onlineupplevelse rekommenderar vi att du uppdaterar din webbläsare regelbundet genom att använda de senaste versionerna för din respektive webbläsare.

Om du fortfarande har problem med att använda vår sida är du välkommen att kontakta kundtjänst så hjälper vi dig gärna. För att hjälpa oss undersöka ditt problem, försök att inkludera så många av följande detaljer som möjligt:

• Ditt operativsystem (t.ex. Windows XP, Mac OS 10.0),
• Internetläsare (Internet Explorer 7, Google Chrome),
• Vilken webbadress du försökte komma åt (t.ex. http://www.google.com),
• När problemet uppstod, och
• Kopiera och klistra in alla felmeddelanden som visas på din skärm i e-postmeddelandet.

konto

Nej du behöver inget konto för att handla med Primus.

Men genom att skapa ett konto kan du beställa utan att behöva fylla i dina uppgifter varje gång du handlar hos oss. Du kommer också att kunna se din beställningshistorik och spåra dina aktuella beställningar.

Om du redan har ett konto kan du ändra dina uppgifter genom att logga in på Mitt konto . Välj helt enkelt " Personlig information " och klicka på pennan för att redigera din adress .

När du vill handla hos oss eller komma åt ditt konto ber vi dig att logga in. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord, skriv bara in din e-postadress i rutan "Glömt ditt lösenord" på inloggningssidan, så skickar vi du en påminnelse som innehåller ditt lösenord.

Du kan ändra ditt lösenord, din huvudsakliga e-postadress eller någon av dina andra uppgifter när som helst genom att bara logga in på Mitt konto .

Om du fortfarande har problem med att logga in eller har andra frågor, kontakta kundtjänst.