Frågor och svar

Hur söker jag efter en produkt?

För att underlätta för dig har vi många olika alternativ för att filtrera och söka bland våra produkter. I navigeringsfältet längst upp på sidan kan du bläddra igenom kategorierna och sedan ange närmare vilken typ av produkt du söker. Du kan även välja att filtrera efter till exempel aktivitet och/eller färg.

Om du redan vet exakt vad du vill ha kan du använda vårt sökfält – skriv in texten så visas allt som har med sökningen att göra. När du har hittat vad du letar efter klickar du på "Lägg i varukorg" och fortsätter handla, eller följer instruktionerna på skärmen för att fylla i betalnings- och leveransinformation.

Måste jag ha ett konto hos er?

Nej, du behöver inte ha något konto för att handla hos Primus. Men om du skapar ett konto kan du beställa utan att behöva fylla i din information varje gång du handlar hos oss. Du kan dessutom visa din orderhistorik och följa aktuella beställningar.

Kan ni ge mig mer information om era produkter?

Vi försöker publicera så mycket användbar information som möjligt om alla våra produkter för att hjälpa dig hitta de produkter som passar dig bäst.

På produktsidan för varje produkt finns storlekar, en kort och en lång beskrivning, en materialbeskrivning, bilder, en produktfilm och relaterade filmer som bland annat beskriver materialet.

Om du har vidare frågor ska du inte tveka att kontakta kundtjänst, så att vi kan göra vårt bästa för att besvara dina frågor så snabbt och fullständigt som möjligt.

Jag har just gjort en beställning. Kan jag avbryta eller ändra den?

När din order har bekräftats kan du för närvarande inte ändra den innan den levereras. Det finns möjlighet att avbryta beställningen, men då måste du vara snabb.

Kontakta vår kundtjänst omedelbart, så gör de sitt bästa för att uppfylla din begäran. Vi kan dock inte lova att de kan avbryta leveransen om du redan har fått ett e-postmeddelande om att leveransen har skickats.

Mer information om att avbryta beställningar finns i vår Returpolicy. Om din beställning redan har skickats måste du skicka beställningen i retur till oss.

Hur ändrar jag min adress?

Om du redan har ett konto kan du ändra informationen genom att logga in på Mitt konto. Välj "Ändra adress". 

Jag har sett en annons för en produkt nyligen, men kan inte hitta den på webbplatsen?

Skriv bara namnet på produkten i sökrutan eller gå till den aktuella kategorin längst upp på startsidan, så kommer du direkt till rätt produkt.

Om du inte kan hitta produkten eller inte är helt säker på vad du letar efter kan du kontakta kundtjänst och berätta så mycket information du kommer ihåg, så ska vi försöka hitta den åt dig.

Jag får inte ert nyhetsbrev?

Om du inte får vårt nyhetsbrev kan du missa många spännande nyheter. Den vanligaste orsaken till detta är att ditt e-postprogram sorterar e-post från oss som skräppost och skickar den till skräppostmappen.

Du kan förhindra detta genom att lägga till newsletter@primus.com i adressboken för ditt e-postprogram, så bör våra meddelanden komma fram.

Om du har gjort detta men fortfarande inte får nyhetsbrevet, kontrollerar du att du har angett rätt e-postadress när du registrerade dig hos oss. Logga in på Mitt konto eller kontakta kundtjänst, så ska vi försöka lösa saken åt dig.

Jag har allmänna problem med att komma åt eller köpa saker från er webbplats

Om du har allmänna problem rekommenderar vi att du skaffar de senaste uppdateringarna och patcharna till ditt operativsystem. För att din upplevelse på vår hemsida ska vara så tillfredställande som möjligt rekomenderar vi att regelbundet uppdatera din webbläsare till den senaste versionen. 

Om du fortfarande har problem med att använda webbplatsen kan du kontakta kundtjänst. Vi hjälper dig gärna.

För att hjälpa oss lösa problemet bör du ange så mycket som möjligt av följande information:
• Ditt operativsystem (t. ex. Windows XP, Mac OS 10.0)
• Webbläsare (Internet Explorer 7, Google Chrome)
• Vilken webbadress du vill nå (t. ex. http://www.google.com)
• Vilken tid problemet inträffade

Kopiera och klistra sedan in eventuella felmeddelanden som visas på skärmen i e-postmeddelandet.

Jag kan inte se filmerna

Om du inte kan se våra filmer kontrollerar du att du har Adobe Flash Player 9 eller en senare version installerat på datorn. Om du inte har det klickar du här (http://get.adobe.com/flashplayer)och följer instruktionerna för att installera programmet.

Om du fortfarande har problem efter att du installerat version 9 kontaktar du kundtjänst.

Jag har problem med min varukorg

Om produkter försvinner från varukorgen kan det bero på att du väljer bakåtknappen i webbläsaren i stället för någon av länkarna ”Fortsätt handla ...” på varukorgssidan.

Om du fortfarande har problem kan du försöka radera cookies på din dator. Normalt sett väljer du fliken Verktyg i din webbläsare om du vill rensa den här informationen.

Jag kan inte logga in på mitt konto

När du vill handla hos oss eller få åtkomst till ditt konto måste du logga in. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord anger du din e-postadress i rutan ”Glömt lösenord?” på inloggningssidan, så skickar vi ett påminnelsemeddelande med ditt lösenord.

Du kan ändra lösenord, e-postadress eller annan information när som helst genom att logga in på Mitt konto.

Om du fortfarande har problem med att logga in eller har andra frågor kontaktar du kundtjänst.

Min betalning blev inte godkänd

En betalning kan avvisas av många olika anledningar.

Kontrollera din Primus-kontoinformation för att säkerställa att kortinformationen, till exempel korttyp, giltighetsdatum, namn och fakturaadress, är samma som kortet har registrerats med.

Om problemet finns kvar kan du ange information för ett annat kort. Kontakta kundtjänst om problemet kvarstår. Där kan du få mer hjälp.

Jag har sett en produkt som inte längre verkar finnas i lager

En del av våra mest populära produkter tar slut väldigt snabbt, så du måste skynda dig innan de är borta. Vissa produkter ingår dock i det fasta sortimentet och fylls snabbt på igen.

Håll ett öga på butiken eller gå till butikskartan för att hitta en återförsäljare nära dig.

Går det att lämna tillbaka produkter jag har köpt online i Primus-butiker?

Vi kan för tillfället inte ta emot produkter som har köps online i retur i våra butiker. Du kan läsa mer i vår returpolicy eller kontakta kundtjänst.

Primus För att få dina paket före julafton, beställ innan: 2016-12-19T00:01:00 Förlängd returrätt till 15 januari 2017 för beställningar gjorda mellan 22 november - 31 december 2016