Beställning & leverans

present kort

Presentkort skickas vanligtvis via e-post inom 10-20 minuter från köpet (såvida det inte är planerat till ett framtida datum). Varje presentkortsmottagare kommer att få ett enda e-postmeddelande med kortnummer, PIN-kod och presentmeddelande om det läggs till.

Båda numren krävs för att lösa in ett presentkort. Se till att kontrollera skräppost-/skräpmappar om presentkortets e-post inte tas emot.

Om du har ytterligare frågor om ett presentkortsköp, skicka in en förfrågan nedan för att kontakta kundtjänst.

Det finns några gränser för våra presentkort:

  • det lägsta beloppet i dollar per presentkort är €10
  • det maximala dollarbeloppet per presentkort är €1000
  • det maximala antalet presentkort som kan köpas i en enda transaktion är 10
  • kan endast lösas in online på Primus-sajten som matchar valutan på kortet.
  • Presentkort online kan inte lösas in i någon butik
  • vi kommer inte att ersätta presentkort som är borttappade eller stulna, vänligen behandla presentkortsvärdet som kontanter

Om du har ytterligare frågor om gränser eller begränsningar för presentkort, skicka in en förfrågan nedan för att kontakta kundtjänst.

Ja! När du köper ett presentkort kan du använda fältet "sänddatum" längst ner på produktsidan för att schemalägga ett specifikt leveransdatum för ditt presentkort. Om inget datum anges i detta fält skickas ditt presentkort omedelbart.

Om du har ytterligare frågor om ditt presentkort, skicka in en förfrågan nedan för att kontakta kundtjänst.

Anpassade presentmeddelanden är endast tillgängliga när du köper ett presentkort. På produktsidan, använd fältet "Lägg till ett valfritt presentmeddelande" för att skicka ett meddelande till presentkortsmottagaren (teckengräns på 150).

Tyvärr kan vi inte inkludera presentmeddelanden med några andra föremål just nu.

Om du har ytterligare frågor om anpassade presentmeddelanden, skicka in en förfrågan nedan för att kontakta kundtjänst.

Nej det kommer det inte. Varje land/valuta har sitt eget specifika presentkortssystem. Presentkort kan endast lösas in på den sajt som matchar valutan på kortet, så du kan inte använda ett EU-presentkort på den svenska eller amerikanska sajten och vice versa. Samma regler gäller för alla våra andra europeiska sajter också.

Om du har ytterligare frågor om inlösen av presentkort, skicka in en förfrågan nedan för att kontakta kundtjänst.

Ja! Varje presentkort har ett utgångsdatum på 5 år från inköpsdatum. Oanvänd, återstående värde återbetalas inte när kortet löper ut.

För att säkerställa en enkel shoppingupplevelse, se till att behålla all relevant presentkortsinformation (kortnummer, PIN-kod, originalbeställningsnummer om tillämpligt).

Om du har ytterligare frågor om ditt presentkort, skicka in en förfrågan nedan för att kontakta kundtjänst.

Vi gör! Digitala presentkort kan köpas på vår presentkortsida och skickas via e-post. Vi mailar mottagaren en presentkortskod kort efter ditt onlineköp. Du kan också välja att schemalägga mejlet så att det levereras på ett specifikt datum.

Presentkort kan endast lösas in online på Primus.com

Primus erbjuder inte fysiska presentkort för köp online. Vi fokuserar våra ansträngningar på att tillhandahålla en utmärkt digital presentkortupplevelse samtidigt som vi behåller vårt varumärkes fokus på hållbarhet.

Om du har ytterligare frågor om presentkort, skicka in en förfrågan nedan för att kontakta kundtjänst.

Presentkort kan appliceras under faktureringssteget i kassan – klicka bara på "Lägg till nytt presentkort" längst ner och ange sedan ditt kortnummer och PIN-kod. För att verifiera att ditt presentkort har använts, se till att kontrollera beställningssammanfattningen innan du klickar på "Beställ" i kassan.

**Klicka här för att kontrollera ditt presentkortssaldo.**

Om du har ytterligare frågor om saldot på ditt presentkort, skicka in en förfrågan nedan för att kontakta kundtjänst.

Ange ditt kortnummer och pin-nummer på länken "Kontrollera ditt kortsaldo" som finns på vår presentkortsida.

Om du har ytterligare frågor om ditt presentkortssaldo, skicka en förfrågan nedan för att kontakta kundtjänst.

Om du vill göra en retur/byte för en beställning som har betalats för antingen helt eller delvis med ett presentkort, kan du följa returinstruktionerna som beskrivs i följande länk (Retursidan) Vid retur av varor som betalats med ett presentkort, kommer presentkortet att krediteras först, upp till det ursprungliga presentkortets saldo. Eventuellt återbetalningsbelopp utöver presentkortets initiala värde kommer att återbetalas till det kredit- eller betalkort som registrerats för beställningen som returneras.

Om du har ytterligare frågor om att returnera varor som betalats med ett presentkort, vänligen skicka in en förfrågan nedan för att kontakta kundtjänst.

Ändra eller avbryt

När din beställning har bekräftats är det för närvarande inte möjligt för dig att ändra den innan den skickas.

Du har möjlighet att avbryta men du måste vara snabb med det. Ring kundtjänst omedelbart, så kommer de att göra sitt bästa för att uppfylla din förfrågan.

Vi kan dock inte lova att de kommer att kunna avbryta leveransen om du redan har fått en e-postbekräftelse om att din beställning redan har skickats.

Om din beställning redan har skickats måste du returnera beställningen till oss.

frakt

Beställningar som görs på www.primusequipment.com skickas från vårt lager i Tyskland och kan levereras till följande länder: Österrike, Belgien, Bulgarien, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Ungern, Irland, Italien , Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Nordirland och Storbritannien.

Observera att vi inte levererar till postboxar eller armébaser samt vissa öar och avlägsna områden. Se nedan för mer information.
Observera att din beställning kommer att levereras med bud och kräver en underskrift vid ankomst.

När din beställning har lämnat lagret kommer du att få ett e-postmeddelande från Unifaun som ger dig ett spårningsnummer.
Om du vill att din beställning ska levereras till följande länder, besök våra lokala webbutiker:

LEVERANSPRISER

Leveranstider och prissättning varierar beroende på land, se tabellen nedan för specifik information för din plats.

Kundvagn

Om varor försvinner från din shoppingväska kan det bero på att du använder din webbläsares " tillbaka " -knapp istället för att välja en av länkarna " Fortsätt handla i... " på kundvagnssidan.

Om du fortfarande har problem, försök att ta bort cookies på din dator. Vanligtvis måste du välja fliken " Verktyg " i din webbläsare för att rensa webbinformationen.