Returer


Vi har förlängd returrätt till 15 januari 2017 för beställningar gjorda mellan 22 november - 31 december 2016*

Oberoende av regler kring öppet köp och garanti, erbjuder vi våra kunder en förlängd returrätt nu i jultider: Beställningar som gjorts under perioden 22 november 2016 till 31 december 2016 kan returneras till och med midnatt den 15 januari 2017. Se nedan beskrivning för hur du går till väga.


 

Vi återbetalar alla oanvända produkter som återlämnas i sin originalförpackning samt med alla etiketter kvar inom 14 kalenderdagar från mottagandet av produkterna. Vi tar endast emot returer av varor som har inhandlats på en av Primus onlinebutiker.

För att nyttja din ångerrätt kan du använda dig av vår ångerblankett online eller returnera dina varor enligt stegen nedan. 

För att förenkla din returprocess, rekommenderar vi följande steg:

1. Använd retursedeln som du fick i ditt Primus-paket och fyll i orsak till returen i avsedda fält. Använd siffrorna 1 till 8 för att ange orsak till returen. 

2. Kontakta vår kundtjänst via e-post (customerservice@primus.se)  för att få en förbetald fraktetikett. Ange namn, ordernummer, adress och telefonnummer när du kontaktar kundtjänst.

3. Efter att du har kontaktat kundtjänst kommer du att få en förbetald fraktsedel skickad till den emailadress du angav.

4. Packa varor och retursedel samt eventuell bruksanvisning noga i en kartong. Du kan använda kartongen som varorna anlände i eller en annan kartong. Använd inte produktens originalförpackning för att skicka tillbaka dina varor i.

5. Fraktetiketten, som du fått via e-post efter att du kontaktat kundtjänst, fäster du på utsidan av kartongen.

6. Låt en budfirma hämta paketet eller lämna in det till ditt närmsta postkontor eller en inlämningsplats.

Återbetalnings process:

Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning. Exempelvis: om det ursprungliga köpet gjordes med ett kreditkort sätter vi tillbaka summan på samma kort.  Återbetalning sker inom max 14 kalenderdagar från att vi har tagit emot din returnerade produkt.

Garanti

Vi erbjuder en garantiperiod på 2 år från att du har mottagit varorna. Observera att vi endast tar emot varor som köpts via vår hemsida. Varor inköpta i butik/via återförsäljare ska vid garantiärenden hanteras av respektive inköpsställe som står angivet på ditt kvitto.

Om du vill ta upp ett garantiärende och få en förbetald fraktetikett kontaktar du vår kundservice via e-post (customerservice@primus.se).


 

Angående förlängd returrätt i jultider: 

* För att den förlängda returrätten ska gälla måste du returnera din beställning innan midnatt den 15 januari 2017.

Vi återbetalar alla produkter helt inom 14 kalenderdagar från mottagandet, förutsatt att de är oanvända och inte skadade. Vi återbetalar dig inköpspriset och leveranskostnaden som du redan har betalt, men inte returkostnaden. Notera att den förlängda returrätten inte på något sätt påverkar dina konsumenträttigheter i övrigt.

Primus För att få dina paket före julafton, beställ innan: 2016-12-19T00:01:00 Förlängd returrätt till 15 januari 2017 för beställningar gjorda mellan 22 november - 31 december 2016